Закономірності тертя та зношування в вакуумі детонаційних покриттів Cr-Si-B, що містять дисульфід молібдену

Автор(и)

  • Виталий Павлович Бабак Інститут технічної теплофізики НАНУ, вул. Желябова, 2а, м. Київ, Україна, 03057,
  • Виталий Владимирович Щепетов Інститут технічної теплофізики НАНУ, вул. Желябова, 2а, м. Київ, Україна, 03057, Ukraine
  • Сергей Дмитриевич Недайборщ Державне підприємство «ЗАВОД 410ГА», пр. Повітрофлотський, 94, м. Київ, Україна, 03151, Ukraine

Ключові слова:

детонаційне покриття, інтенсивність зношування, зносостійкість, поверхневий шар, структурна пристосованість, легування

Анотація

Наведено результати випробувань в умовах вакууму характеристик тертя і зносу розроблених детонаційних покриттів Cr-Si-B, які додатково містять антифрикційний компонент добавку твердого мастила у вигляді диспергованого дисульфіду молібдену.

Розроблені для практики, досліджувані детонаційні покриття Cr-Si-B, показали високі триботехнічні характеристики у всьому діапазоні випробувань, що моделюють роботу вузла тертя в умовах розрідженої атмосфери. При цьому, засобом регулювання зносу і забезпечення високої антифрикційності покриттів у вакуумі є застосування в їх складі твердо мастильного матеріалу.

Біографії авторів

Виталий Павлович Бабак, Інститут технічної теплофізики НАНУ, вул. Желябова, 2а, м. Київ, Україна, 03057

Член-кореспондент НАН України, доктор технічних наук, професор, завідувач відділенням

Виталий Владимирович Щепетов, Інститут технічної теплофізики НАНУ, вул. Желябова, 2а, м. Київ, Україна, 03057

Доктор технічних наук, професор, старший науковий співробітник

Сергей Дмитриевич Недайборщ, Державне підприємство «ЗАВОД 410ГА», пр. Повітрофлотський, 94, м. Київ, Україна, 03151

Технолог

Посилання

1. Nosovskyi, I. G. (1988). ‘Vliyanie gazovoi sredy na iznos metsllov’, Technika, 165.

2. Garcunov, D. N., Poljkov, A. A. (1989). ‘Povyshenie iznosostoykosti detalej samoletov’, Mashinostroenie, 200.

3. Pugachev, A. I. (1999). ‘Technichescaj ekspluatacija letatelnich apparatov’, Transport, 374.

4. Nosovsksj, I. G., Shchepetov, V. V. (1999). ‘Aviacionnye materyaly i pokrij’, KI VVS, 165.

5. Polotaj, V. V. (1988). Mashina treniya M-22PV. Kiev: Znanie, 20.

6. Nedayborshch, S. D. (2010). Zakonomernosti i mexanizm iznashivaniya detonacionnyx pokrytij Cr-Si-B pri trenii v otsutstvii smazki. Problemi tertya ta znoshuvannya, 54, 163–171.

7. Bowden, F. & Hickam, W. (2009). ‘Friction and Wear Characteristics of Dry Lubricants’, Machine Design., 35, 16, 195–199.

8. Hinsley, G. & Male, A. (2011). ‘Frictional properties of Metall Oxides at High Temperatures Wear’, Machine Design, 11, 9, 233–238.

9. Clauss, F. (2005). ‘Materials of Lubricated Systems Materials’, Wesley Publishing Company Inc., 2, 209–215.

10. Zeman, K. & Coffin, I. (2012). ‘Friction and Wear of Refractory Compounds’, ASLE Trans, 3, 5, 191–199.

11. Laruk, Y. V. (2014). ‘Yssledovanye erozyonnoi stoikosty pokrityi pry mykroudarnom nahruzhenyy’. "Eastern-European Journal of Eenterprise Technologies, 6, 11(72), 4–8. doi: 10.15587/1729-4061.2014.29890

##submission.downloads##

Опубліковано

2016-06-14

Номер

Розділ

Матеріалознавство