Метод оцінки відхилень результатів виконання судном рейсу під впливом факторів ризику

Автор(и)

  • Светлана Петровна Онищенко Одеський національний морський університет вул. Мечникова, 34, м. Одеса, Україна, 65029, Україна
  • Ольга Дмитриевна Вишневская Одеський національний морський університет вул. Мечникова, 34, м. Одеса, Україна, 65029, Україна

Ключові слова:

судно, ризик, рейс, відхилення, ймовірність, параметри, час, вартість, добовий прибуток.

Анотація

У даній статті ідентифікована система факторів ризику, що обумовлюють зміни результатів виконання судном рейсу. Встановлено вплив зазначених чинників на часові і вартісні параметри, що характеризують роботу судна в рейсі. Отримано вираз добової прибутку судна з урахуванням можливих відхилень тимчасових і вартісних параметрів. Для оцінки величини можливих відхилень розглянутих параметрів пропонується підхід, заснований на ідеї VAR-методу, представлені результати відповідних статистичних досліджень.

Біографії авторів

Светлана Петровна Онищенко, Одеський національний морський університет вул. Мечникова, 34, м. Одеса, Україна, 65029

доктор економічних наук, професор

завідувач кафедри «Комерційне забезпечення транспортних процесів»

Ольга Дмитриевна Вишневская, Одеський національний морський університет вул. Мечникова, 34, м. Одеса, Україна, 65029

старший викладач кафедри «Морські перевезення»

Посилання

Egorov, G. V., Egorov, A. G. (2015). Issledovanie nadezhnosti i riska ekspluatatsii otechestvennyh rechnyh kruiznyh passazhirskih sudov. Vestnik Odesskogo natsional'nogo morskogo universiteta, 1, 5–32.

Egorov, G. V. Proektirovanie sudov ogranichennyh raionov plavaniia na osnovanii teorii riska sudov. Sait Peterburg: Sudostroenie, 384.

Collins, N. (2009). The Essential Guide to Chartering and Dry Freight Market. London: Clarkson Research Studies, 365.

Adland, R. (2003). The stochastic behavior of spot freight rates and the risk premium in bulk shipping. Massachusetts Institute of Technology, 146.

Adland, R., Cullinane, K. (2006). The non-linear dynamics of spot freight rates in tanker markets. Transportation Research Part E: Logistics and Transportation Review, 42 (3), 211–224. doi:10.1016/j.tre.2004.12.001

Onishchenko, S. P. (2009). Modelirovanie protsessov organizatsii i funktsionirovaniia sistemy marketinga morskih transportnyh predpriiatii. Odessa: Feniks, 328.

Onishchenko, S. P., Shutenko, T. N. (2012). Spetsifika rynochnyh riskov i meropriiatii po ih snizheniiu v sovremennom sudohodnom biznese. Aktual'nye problemy ekonomiki, 2 (128), 85–98.

Koekebakker, S., Adland, R. O., Sodal, S. (2006). Are spot freight rates stationary? Journal of Transport Economics and Policy, 40 (3), 449–472.

Onishchenko, S. P., Korniets, T. E. (2015). Otsenka rynochnogo riska proektov priobreteniia sudna Innovatsionnaia ekonomika. Marketing i rynochnye otnosheniia, 4, 198–205.

Panarin, P. Ia. (1980). Organizatsiia raboty lineinogo flota. Moscow: Transport, 192

Rahovetskii, A. N. (1989). Effektivnost' reisa morskogo sudna. Moscow: Transport, 141.

Shibaev, A. G., Rylov, S. I., Koskina, Iu. A., Sudnik, N. V. (2011). Raspredelenie stepeni vliianiia kommercheskih riskov pri taim-charternoi arende sudov. Metody i sredstva upravleniia razvitiem transportnyh sistem, 17, 197–212.

Bunkerworld. (2016). S&P Global Platts. Available at: http://www.bunkerworld.com/prices/index/bwi

##submission.downloads##

Опубліковано

2017-02-15

Номер

Розділ

Автоматизація та управління механіко-технологічними системами та комплексами