Інформаційна технологія формування індивідуальної траєкторії самостійної роботи студентів

Автор(и)

  • В. А. Шевченко Харьковский национальный автомобильно-дорожный университет, ул. Петровского, 25, г. Харьков, Украина, 61002, Україна

Ключові слова:

інформаційна технологія, продукційні моделі, індивідуальні траєкторії, самостійна робота, прогнозування, кластерний аналіз

Анотація

Розглянуто модель інформаційної технології формування індивідуальних траєкторій самостійної роботи студентів. Формалізований процес формування індивідуальних траєкторій за допомогою продукційних моделей. Наведено підтвердження ефективності впровадження в навчальний процес моделей і методів технології формування індивідуальних траєкторій навчання. 

Біографія автора

В. А. Шевченко, Харьковский национальный автомобильно-дорожный университет, ул. Петровского, 25, г. Харьков, Украина, 61002

Кандидат технических наук, доцент кафедры информационных технологий и мехатроники

Посилання

1. Shevchenko, V. А. (2009). Analysis of comprehension of the discipline “Informatics” by the first year student. Automobile Transport: collection of scientific works. Kharkov, KhNAHU, 24, 116 – 119.

2. Shevchenko, V. А. (2011). Individualization of teaching the discipline “Informatics”. Vestnik KhNAHU: collection of scientific works. Kharkov, KhNAHU, 53, 10 – 12.

3. Shevchenko, V. А. (2009). Determination of the influencing factors for the model of knowledge accumulation. Expert assessments of the elements of the educational process: Materials XI Interuniversity scientific and practical conference. Kharkov: NUA, 66 – 68.

4. Shevchenko, V. А. (2012). The concept of creating the model of knowledge acquisition on the discipline “Informatics”. Vestnik KhNAHU: collection of scientific works. Kharkov, KhNAHU, 56, 26 – 29.

5. Shevchenko, V. А. (2012). Validation of the simulation results of nonparametric statistics methods. Vestnik NTU «KPІ». Kharkov, NTU «KPІ», Issue. 34, 75 – 79.

6. Shevchenko, V. А. (2012). Distribution of students into typological groups by means of cluster analysis, depending on the factors influencing the students progress, Collection of scientific works of the international scientific and methodological conference “The problems of Integration of National Higher Educational Institutions into the European Educational Medium“. V. 2 “Modern Approaches Concerning Higher Education Quality Provision”. Kharkov, KhNAHU, 120 – 123.

7. Shevchenko, V. А. (2013). Predicting student performance using the methods of cluster analysis. Expert assessments of the elements of the educational process: Materials XI Interuniversity scientific and practical conference. Kharkov: NUA, 112 – 115.

8. Meteshkin, K. A., Shevchenko, V. A. (2012). Vague understanding of students clusterization results. Public information and computer integrated technologies : collection of scientific works. Kharkov, KhAI, 56, 201 – 208.

9. Shevchenko, V. А. (2015). Graphical representation of the function of student typological group membership, depending on the academic performance. Vestnik NTU «KPІ». Kharkov, NTU «KPІ», 14 (1123), 15 – 20.

10. Shevchenko, V. А. (2013). Checking the effectiveness of teaching students using the method of nonparametric statistics. Vestnik KhNAHU: collection of scientific works. Kharkov, KhNAHU, 60, 18 – 21.

##submission.downloads##

Опубліковано

2015-06-02

Номер

Розділ

Автоматизація та управління механіко-технологічними системами та комплексами