Технологія для автоматизації створення контенту систем комп’ютерного навчання

Автор(и)

  • Вячеслав Олегович Ліскін Національний технічний університет України «Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського», пр. Перемоги, 37, м. Київ, Україна, 03056, Україна

Ключові слова:

інформаційна технологія, електронне навчання, дистанційне навчання, навчальний контент, метаонтологія, бази знань

Анотація

Проведено класифікацію систем комп’ютерного навчання. Досліджено поняття «онтологічного інжинірингу». Доведено актуальність розробки засобів автоматизації створення контенту.

В роботі запропоновано метаонтологію навчальної дисципліни та модель тестового запитання. Модель тестового запитання дозволяє  розробити алгоритми автоматичного генерування тестових запитань і контрольних робіт

Розроблену технологію  узгоджено з таксономією Блюма та психологічними теоріями сприйняття навчального контенту.

Експериментальне дослідження виявило кореляцію між розробленими методами автоматизованої перевірки знань з традиційними методами.

Біографія автора

Вячеслав Олегович Ліскін, Національний технічний університет України «Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського», пр. Перемоги, 37, м. Київ, Україна, 03056

аспірант, кафедра прикладної математики

Посилання

Zhuravskyi, V. S., M. Z. Zghurovskyi (2013). Bolonskyi protses: holovni pryntsypy vkhodzhennia v yevropeiskyi prostir vyshchoi osvity. Kyiv: Politekhnika NUTU "KPI", 195.

Polozhennia pro dystantsiyne navchannia (2013). Ministerstvo Osvity i Nauky Ukrainy, No. 466. Available at: http://osvita.ua/legislation/Dist_osv/2999/print/

Herasymchuk, O. O. (2008). E-learning. Tekhnolohii elektronnoho navchannia. Lutsk, 430.

Dagger, D., O'Connor, A., Lawless, S., Walsh, E., Wade, V. P. (2007). Service-Oriented E-Learning Platforms: From Monolithic Systems to Flexible Services. IEEE Internet Computing, 11 (3), 28–35. doi: 10.1109/mic.2007.70

Web 2.0: perelom v paradigme obucheniya (2008). Otkrytye sistemy, 9. Available at: http://www.osp.ru/os/2008/09/5717450/

Syrota, S. V., Liskin, V. O. (2015). Expirience and problems of using “moodle” for the course “algorithms and data structures”. ScienceRise, 9 (2 (14)), 30–35. doi: 10.15587/2313-8416.2015.50610

Gruber, T. R., Allen, J. A., Fikes, R., Sandewell, E.; Kaufmann, M. (Ed.) (1991). The role of common ontology in achieving sharable, reusable knowledge bases. Principles of Knowledge Representation and Reasoning. Proceedings of the Second International Conference, 601–602.

Dobrov, B. V., Ivanov, V. V., Lukashevich, N. V., Solov'ev, V. D. Ontologii i tezaurusy. Available at: http://download.yandex.ru/class/solovyev/plan.pdf

Lytvyn, V. V.; Pasichny, V. V. (Ed.) (2010). Tekhnolohii menedzhmentu znan. Lviv: Vydavnytstvo Lvivskoi politekhniky, 260.

Syrota, S. V., Liskin, V. O. (2015). The review of modern ontology driven information systems and services, prospect of their application in e-learning. Technology audit and production reserves, 5 (6 (25)), 58–60. doi: 10.15587/2312-8372.2015.51234

Gaeta, M., Orciuoli, F., Paolozzi, S., Salerno, S. (2011). Ontology Extraction for Knowledge Reuse: The e-Learning Perspective. IEEE Transactions on Systems, Man, and Cybernetics – Part A: Systems and Humans, 41 (4), 798–809. doi: 10.1109/tsmca.2011.2132713

Gavrilova, T. A., Leshcheva, I. A., Bolotnikova, E. S. (2012). Using visual conceptual models in teaching. Proceedings of the 8th International Conference on Education (ICE- 2012), 191–197.

Wilson, R. (2004). The role of ontologies in teaching and learning. TechWatch Reports.

Gavrilova, T. A., I. A. Leshcheva, D. V. Kudryavcev (2012). Ispol'zovanie modeley inzhenerii znanii dlya podgotovki specialistov v oblasti informacionnyh tekhnologii. Sistemnoe programmirovanie, 7 (1), 90–105.

Ganter, B., Wille, R. (1999). Formal Concept Analysis: Mathematical Foundations. Springer, 284. doi: 10.1007/978-3-642-59830-2

Val'kman, Yu. R. (2015). Geshtal'ty i metafory v kognitivnoy semiotike. XV mizhnarodna naukova konferentsiia IAI-2015 im. T. A. Taran. Kyiv: Prosvita, 31–39.

Langacker, R. W. (2006). Introduction to Concept, Image, and Symbol. Cognitive linguistics: basic readings. – Berlin, New-York: Mouton de Gruyter, 34, 29–67.

Kaneman, D. (2006). Vnimanie i usilie. Moscow: Smysl, 288.

Sirota, S. V., Liskin, V. O. (2016). Ontologicheskiy inzheniring sistem komp'yuternogo obucheniya na primere disciplin uchebnogo plana podgotovki bakalavrov po special'nosti prikladnaya matematika. XVI mizhnarodna naukova konferentsiia IAI-2016 im. T. A. Taran. Kyiv: Prosvita, 208–213.

Syrota, S. V., Liskin, V. O. (2015). Development of onthology based quiz generator for “Moodle”. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 5 (2 (77)), 44–48. doi: 10.15587/1729-4061.2015.51334

##submission.downloads##

Опубліковано

2017-09-06

Номер

Розділ

Комп’ютерно-інтегроване проектування та комп’ютерний дизайн