Дослідження втомного руйнування бандажів коліс тягового рухомого складу

Ростислав Юрійович Дьомін

Анотація


З застосуванням комплексу матеріалознавчих методів досліджено випадки втомного руйнування бандажів коліс колісних пар тягового рухомого складу залізниць. Проведено аналіз макро- і мікроструктури, фізико-хімічних і механічних властивостей зруйнованих бандажів. Розглянуто два випадки руйнування бандажів коліс – в області виточки під бандажне кільце і на поверхні гребеня. За допомогою фрактографічних досліджень поверхонь руйнування бандажів встановлені місця зародження тріщин, зони розвитку втомних тріщин з явними концентричними лініями, які вказують на швидкість розвитку тріщин, а також стан циклічного навантаження і зона долому. Мікрорельєф в зоні долому визначено річковим візерунком з утворенням сходинок, що характерно для крихкого руйнування. 


Ключові слова


бандаж колеса; втомне руйнування; мікротріщини; макро- і мікроструктура; хімічний склад; механічні властивості

Повний текст:

PDF

Посилання


Petrov, S. V. (2005). Ob odnoy prichine neozhidannogo razrusheniya koles. Lokomotiv, 3, 35–36.

Lysak, D. V. (2009). Analiz defektov na poverhnosti bandazhey kolesnyh par, vyyavlennyh pri vizual'nom kontrole. Visnyk Skhidnoukrainskoho natsionalnoho universytetu im. V. Dalia, 4, 45–47.

Perkov, O. N., Vakulenko, I. A., Reydemeyster, G. V. (2006). Strukturnye izmeneniya v metalle zheleznodorozhnyh koles pri formirovanii termicheskih treshchin. Zaliznychnyi transport Ukrainy, 1, 44–45.

Markashova, L. I., Poznyakov, V. D., Gayvorons'kiy, A. A., Berdnikova, E. N., Alekseenko, T. A. (2011). Ocenka treshchinostoykosti metala zheleznodorozhnyh koles posle dlitel'noy ekspluatacii. Fizyko-khimichna mekhanika materialiv, 6, 73–79.

Lysak, D. V. Nesutsilnosti metalu i konstruktyvni osoblyvosti – yak pochatok vtomnoho ruinuvannia bandazhiv kolisnoi pary. Available at: www.nbuv.gov.ua/portal/natural/Res_tech/2010/lysak.pdf

Vakulenko, I. O., Perkov, O. M., Hryshchenko, M. A. (2007). Chynnyky, yaki vplyvaiut na rozvytok vtomlenosti metalu v protsesi ekspluatatsii zaliznychnykh kolis. Zaliznychnyi transport Ukrainy, 5, 70–71.

Domin, R. Yu., Konstantidi, V. S., Trehub, A. I., Yatsenko, L. F. (2012). Zastosuvannia kompleksu materialoznavchykh metodiv dlia doslidzhennia vtomnoho ruinuvannia bandazhiv. Zaliznychnyi transport Ukrainy, 3/4, 11–13.

Bialik, O. M., Kondratiuk, S. Ye., Kindrachuk, M. V., Chernenko, V. S. (2006). Strukturnyi analiz metaliv. Metalohrafiia. Fraktohrafiia. Kyiv: VPI VPK «Politekhnika»,. 60–100.

Fellouza, Dzh. Fraktografiya i atlas fraktogramm. Moscow: Metallurgiya, 488.

Domin, R., Mostovych, A., Kolomiiets, A. (2014). Improving the means of experimental determination of dynamic loading of the rolling stock. An International Journal on Motorization, Vehicle Operation, Energy Efficiency and Mechanical Engineering, 14 (1), 37–49.

Bryunchukov, G. I. (2006). Metody povysheniya ekspluatacionnoy stoykosti bandazhey lokomotivnyh koles. Razvitie zheleznodorozhnogo transporta v usloviyah reformirovaniya, 214–220.


Пристатейна бібліографія ГОСТ


Петров, С. В. Об одной причине неожиданного разрушения колес [Текст] / С. В. Петров // Локомотив. – 2005. – № 3. – С. 35–36.

Лысак, Д. В. Анализ дефектов на поверхности бандажей колесных пар, выявленных при визуальном контроле [Текст] / Д. В. Лысак // Вісник Східноукраїнського національного університету ім. В. Даля. – 2009. – № 4. – С. 45–47.

Перков, О. Н. Структурные изменения в металле железнодорожных колес при формировании термических трещин [Текст] / О. Н. Перков, И. А. Вакуленко, Г. В. Рейдемейстер // Залізничний транспорт України. – 2006. – № 1. – С. 44–45.

Маркашова, Л. И. Оценка трещиностойкости метала железнодорожных колес после длительной эксплуатации [Текст] / Л. И. Маркашова, В. Д. Позняков, А. А. Гайворонський, Е. Н. Бердникова, Т. А. Алексеенко // Фізико-хімічна механіка матеріалів. – 2011. – № 6. – С. 73–79.

Лисак, Д. В. Несуцільності металу і конструктивні особливості – як початок втомного руйнування бандажів колісної пари [Електронний ресурс] / Д. В. Лисак // Режим доступу: www.nbuv.gov.ua/portal/natural/Res_tech/2010/lysak.pdf

Вакуленко, І. О. Чинники, які впливають на розвиток втомленості металу в процесі експлуатації залізничних коліс [Текст] / І. О. Вакуленко, О. М. Перков, М. А. Грищенко // Залізничний транспорт України. – 2007. – № 5. – С. 70–71.

Дьомін, Р. Ю. Застосування комплексу матеріалознавчих методів для дослідження втомного руйнування бандажів [Текст] / Р. Ю. Дьомін, В. С. Константіді, А. І. Трегуб, Л. Ф. Яценко // Залізничний транспорт України. – 2012. – № 3/4. – С. 11–13.

Бялік, О. М. Структурний аналіз металів. Металографія. Фрактографія [Текст] / О. М. Бялік, С. Є. Кондратюк, М. В. Кіндрачук, В. С. Черненко. – К.: ВПІ ВПК «Політехніка», 2006. – C. 60–100.

Феллоуза, Дж. Фрактография и атлас фрактограмм [Текст] / Дж. Феллоуза. – М.: Металлургия, 1982. – 488 с.

Domin, R. Improving the means of experimental determination of dynamic loading of the rolling stock [Text] / R. Domin, A. Mostovych, A. Kolomiiets // An International Journal on Motorization, Vehicle Operation, Energy Efficiency and Mechanical Engineering. – 2014. – Vol. 14, Issue 1. – P. 37–49.

Брюнчуков, Г. И. Методы повышения эксплуатационной стойкости бандажей локомотивных колес [Текст] / Г. И. Брюнчуков // Развитие железнодорожного транспорта в условиях реформирования. – 2006. – C. 214–220.



Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.




Copyright (c) 2017 Ростислав Юрійович Дьомін

Creative Commons License
Ця робота ліцензована Creative Commons Attribution 4.0 International License.

ISSN 2411-2828 (Online), ISSN 2411-2798 (Print)