Дослідження втомного руйнування бандажів коліс тягового рухомого складу

Автор(и)

  • Ростислав Юрійович Дьомін Східноукраїнський національний університет імені Володимира Даля проспект Центральний, 59-а, м. Сєвєродонецьк, Україна, 93400, Україна

Ключові слова:

бандаж колеса, втомне руйнування, мікротріщини, макро- і мікроструктура, хімічний склад, механічні властивості

Анотація

З застосуванням комплексу матеріалознавчих методів досліджено випадки втомного руйнування бандажів коліс колісних пар тягового рухомого складу залізниць. Проведено аналіз макро- і мікроструктури, фізико-хімічних і механічних властивостей зруйнованих бандажів. Розглянуто два випадки руйнування бандажів коліс – в області виточки під бандажне кільце і на поверхні гребеня. За допомогою фрактографічних досліджень поверхонь руйнування бандажів встановлені місця зародження тріщин, зони розвитку втомних тріщин з явними концентричними лініями, які вказують на швидкість розвитку тріщин, а також стан циклічного навантаження і зона долому. Мікрорельєф в зоні долому визначено річковим візерунком з утворенням сходинок, що характерно для крихкого руйнування. 

Біографія автора

Ростислав Юрійович Дьомін, Східноукраїнський національний університет імені Володимира Даля проспект Центральний, 59-а, м. Сєвєродонецьк, Україна, 93400

кандидат технічних наук

докторант кафедри залізничного, автомобільного транспорту та підйомно-транспортних машин

Посилання

Petrov, S. V. (2005). Ob odnoy prichine neozhidannogo razrusheniya koles. Lokomotiv, 3, 35–36.

Lysak, D. V. (2009). Analiz defektov na poverhnosti bandazhey kolesnyh par, vyyavlennyh pri vizual'nom kontrole. Visnyk Skhidnoukrainskoho natsionalnoho universytetu im. V. Dalia, 4, 45–47.

Perkov, O. N., Vakulenko, I. A., Reydemeyster, G. V. (2006). Strukturnye izmeneniya v metalle zheleznodorozhnyh koles pri formirovanii termicheskih treshchin. Zaliznychnyi transport Ukrainy, 1, 44–45.

Markashova, L. I., Poznyakov, V. D., Gayvorons'kiy, A. A., Berdnikova, E. N., Alekseenko, T. A. (2011). Ocenka treshchinostoykosti metala zheleznodorozhnyh koles posle dlitel'noy ekspluatacii. Fizyko-khimichna mekhanika materialiv, 6, 73–79.

Lysak, D. V. Nesutsilnosti metalu i konstruktyvni osoblyvosti – yak pochatok vtomnoho ruinuvannia bandazhiv kolisnoi pary. Available at: www.nbuv.gov.ua/portal/natural/Res_tech/2010/lysak.pdf

Vakulenko, I. O., Perkov, O. M., Hryshchenko, M. A. (2007). Chynnyky, yaki vplyvaiut na rozvytok vtomlenosti metalu v protsesi ekspluatatsii zaliznychnykh kolis. Zaliznychnyi transport Ukrainy, 5, 70–71.

Domin, R. Yu., Konstantidi, V. S., Trehub, A. I., Yatsenko, L. F. (2012). Zastosuvannia kompleksu materialoznavchykh metodiv dlia doslidzhennia vtomnoho ruinuvannia bandazhiv. Zaliznychnyi transport Ukrainy, 3/4, 11–13.

Bialik, O. M., Kondratiuk, S. Ye., Kindrachuk, M. V., Chernenko, V. S. (2006). Strukturnyi analiz metaliv. Metalohrafiia. Fraktohrafiia. Kyiv: VPI VPK «Politekhnika»,. 60–100.

Fellouza, Dzh. Fraktografiya i atlas fraktogramm. Moscow: Metallurgiya, 488.

Domin, R., Mostovych, A., Kolomiiets, A. (2014). Improving the means of experimental determination of dynamic loading of the rolling stock. An International Journal on Motorization, Vehicle Operation, Energy Efficiency and Mechanical Engineering, 14 (1), 37–49.

Bryunchukov, G. I. (2006). Metody povysheniya ekspluatacionnoy stoykosti bandazhey lokomotivnyh koles. Razvitie zheleznodorozhnogo transporta v usloviyah reformirovaniya, 214–220.

##submission.downloads##

Опубліковано

2017-09-06

Номер

Розділ

Технології та обладнання виробництва