Підходи до оцінювання компетентностей та вимірювання результатів навчання освітніх програм

Автор(и)

  • Геннадій Олександрович Оборський Одеський національний політехнічний університет пр. Шевченка, 1, м. Одеса, Україна, 65044, Україна
  • Людмила Михайлівна Перпері Одеський національний політехнічний університет пр. Шевченка, 1, м. Одеса, Україна, 65044, Україна
  • Ганна Михайлівна Голобородько Одеський національний політехнічний університет пр. Шевченка, 1, м. Одеса, Україна, 65044, Україна

Ключові слова:

освітні програми, компетентністна модель, результати навчання, якість, оцінювання.

Анотація

Розглянуто підходи до оцінювання компетентностей та вимірювання результатів навчання на рівнях освітніх програм та окремих освітніх компонент за допомогою використання побудов дерев для аналізу співвідношення: компетентності – програмні результати навчання – результати навчання освітніх компонент. Запропоновано матрицю оцінювання відповідності результатів навчання, яка може бути використана в якості ефективного інструменту для оцінювання якості результатів навчання на етапі розробки освітніх програм.

Біографії авторів

Геннадій Олександрович Оборський, Одеський національний політехнічний університет пр. Шевченка, 1, м. Одеса, Україна, 65044

доктор технічних наук, ректор, професор кафедри металорізальних верстатів, метрології та сертифікації

Людмила Михайлівна Перпері, Одеський національний політехнічний університет пр. Шевченка, 1, м. Одеса, Україна, 65044

кандидат технічних наук, доцент кафедри металорізальних верстатів, метрології та сертифікації

Ганна Михайлівна Голобородько, Одеський національний політехнічний університет пр. Шевченка, 1, м. Одеса, Україна, 65044

кандидат технічних наук, доцент кафедри металорізальних верстатів, метрології та сертифікації

Посилання

Zakon Ukrayiny «Pro vyshchu osvitu» (2014). Verkhovna Rada Ukrayiny, No. 1556-VII. Available at: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/1556-18/page

Postanova KMU «Pro zatverdzhennya Natsional'noyi ramky kvalifikatsiy» (2011). Kabinet Ministriv Ukrayiny, No. 1341. Available at: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/1341-2011-%D0%BF

Bers, T. H. (2008). The role of institutional assessment in assessing student learning outcomes. New Directions for Higher Education, 2008 (141), 31–39. doi: 10.1002/he.291

Healey, M., O’Connor, K. M., Broadfoot, P. (2010). Reflections on engaging students in the process and product of strategy development for learning, teaching, and assessment: an institutional case study. International Journal for Academic Development, 15 (1), 19–32. doi: 10.1080/13601440903529877

Standarty i rekomendatsiyi shchodo zabezpechennya yakosti v Yevropeys'komu prostori vyshchoyi osvity (ESG) (2015). Kyiv: TOV “TsS”, 32.

Adamson, L., Becerro, M., Cullen, P., González-Vega, L., Sobrino, J. J., Ryan, N. (2010). Quality assurance and learning outcomes. European Association for Quality Assurance in Higher Education, ENQA Workshop report.

Gugnin, V. P., Goloborod'ko, A. M., Perperi, L. M., Glushkova, E. N. (2014). Monitoring, izmerenie i ocenka kachestva professional'noy podgotovki specialistov. Shlyakhy realizatsiyi kredytno-modul'noyi systemy orhanizatsiyi navchal'noho protsesu i testovykh form kontrolyu studentiv, 9, 14–17.

Kalashnikova, S., Luhovyi, V. (Eds.) (2015). Rozvytok systemy zabezpechennya yakosti vyshchoyi osvity v Ukrayini: informatsiyno-analitychnyy ohlyad. Kyiv: DP «NVTs «Priorytety», 84.

Azgal'dov, G. G., Kostin, A. V., Sadovov, V. V. (2012). Kvalimetriya dlya vsekh. Moscow: ID InformZnanie, 165.

Murashev, Yu. G., Gaykov-Alekhov, A. A. (2006). Kvalimetricheskiy analiz. Sankt-Peterburg, 108.

Vstupne slovo do proektu T'yuninh – harmonizatsiya do osvitnikh struktur u Yevropi. Vnesok universytetiv u Bolons'kyy protses (2006). Socrates – Tempus, 108.

##submission.downloads##

Опубліковано

2017-07-31

Номер

Розділ

Управління якістю виробництва